Jak przeprowadzić dwuetapową korektę lakieru?

Jak przeprowadzić dwuetapową korektę lakieru?

Prezentujemy Wam ostatnią część poradnika o polerowaniu. Tym razem przyjrzymy się dwuetapowej korekcie lakieru. Zapraszamy do lektury poprzednich części – Korekta lakieru krok po kroku i Jak wykonać dobry one step na lakierze. Tam poruszyliśmy już wiele podstawowych zagadnień, które warto znać przed rozpoczęciem prac nad lakierem.

Dwuetapowa czy wieloetapowa?

Obecnie dwuetapowa korekta lakieru jest najpopularniejszym rozwiązaniem. To świetny kompromis pomiędzy czasem trwania usługi, a efektem końcowym. W trakcie dwóch etapów możemy już usunąć naprawdę sporo zarysowań i uzyskać idealne wykończenie.

Kiedyś bardzo popularne były korekty trzy etapowe, z trakcie których używaliśmy kombinacji cuttingowych, medium oraz finiszowych. Jednak współczesne systemy polerskie najczęściej nie wymagają wykończenia lakieru w dwóch etapach. Pasta cuttingowa nie robi nam „bałaganu” na lakierze, którego nie dałoby się usunąć finiszem. Dlatego spokojnie możemy zaoszczędzić czas przeprowadzając dwuetapową korektę.

Pierwszy etap – cutting

W pierwszy etapie korekty skupimy się przede wszystkim na wycinaniu grubszych zarysowań z powierzchni lakieru. Więc musimy do tego dobrać odpowiednią kombinację polerską, która usunie wystarczająco dużo zarysowań, a jednoczenie nie pozostawi bo sobie dużej ilości mikrozarsowań, które ciężko byłoby usunąć na etapie wykończenia.

W systemie polerskim ZviZZer najczęściej wybieraną pastą do pierwszego etapu korekty jest HC4000, która dobrze radzi sobie z głębokimi zarysowaniami na lakierze. Usuwa zarysowania po papierze ściernym P1500. Jej cząsteczki rozpadają się równomiernie w trakcie pracy, dzięki temu powierzchnia jest niezwykłe łatwa do wykończenia.

Jaki pad wybrać do tej pasty? Jednym z dedykowanych padów jest Thermo Green,  który jest twardym padem polerskim. Powinien poradzić sobie z większością zarysowań. Jednak, gdy potrzebujemy czegoś mocniejszego kalibru warto sięgnąć do futro polerskie Doodle Wool.

Na tym etapie usuwamy jak najwięcej zarysowań podłużnych i kolistych, które postały w trakcie niewłaściwego użytkowania pojazdu. Lakier odzyskuje swoją głębię i kolor, jednak prawdziwą wisienkę na torcie postawimy w drugim etapie.

Drugi etap – wykończenie

Z pozoru mogłoby się wydawać, że samo usunięcie zarysowań wystarczy, ponieważ już samochód prezentuje się o niebo lepiej niż na początku. Jednak to dopiero na etapie wykończenia lakier zyskuje finalny połysk i głębię, która sprawia, że przyciąga on uwagę.

Wykończenie lakieru polega na usunięciu drobnych mikrozarysowań, które mogły pozostać na lakierze po etapie wycinania. Używamy w tym celu lekkotnącej, finiszowej pasty polerskiej, np. ZviZZer FC2000 oraz miękkiej gąbki, np. ZviZZer Thermo Black.

Etap trzeci - zabezpieczenie lakieru

Dwuetapowa korekta lakieru prawie zawsze kończy się jakąś formą zabezpieczenia lakieru. Dzięki temu możemy uchronić lakier przed dalszą degradacją, a także jeszcze mocniej podkreślić jego piękno i walory wizualne.

Najpopularniejszą formą zabezpieczenia lakieru po dwuetapowej korekcie lakieru jest powłoka ceramiczna. Dzięki temu, że doprowadziliśmy lakier do bardzo dobrego stanu, powłoka jest świetnym rozwiązaniem. Ułatwi bieżącą pielęgnację lakieru i sprawi, że będziemy mogli dłużej cieszyć się jego perfekcyjnym stanem.

Alternatywą jest aplikacja wosku, który również pięknie pokreśli walory lakieru, nada powierzchni połysku i hydrofobowości. Jednak nie zapewni tak mocnej i długotrwałej ochrony jak powłoka, dlatego aplikację należy powtarzać co kilka miesięcy.