Jak często należy zmieniać pad polerski?

Jak często należy zmieniać pad polerski?

Pady polerskie to podstawowe akcesorium przeznaczone do polerowania lakieru. Możemy wyróżnić różne typy padów polerskich. Jednak niezależnie od rodzaju, aby osiągnąć wysoką jakość polerowania, należy o te akcesoria odpowiednio dbać. Dzięki temu praca będzie bardziej skuteczna, czystsza i przyjemniejsza.

Dlaczego należy zmieniać pad polerski?

Czy jednym padem można wypolerować cały samochód? Wiele przypadków udowodniło, że jest to możliwe, ale na pewno nie jest to optymalny sposób. W trakcie pracy pady polerskie zapychają się pastą, przez co tracą część swoich właściwości tnących. Taki zanieczyszczony pad szybciej się nagrzewa, co skraca jego żywotność i wpływa na łatwość uszkodzenia go.

Pady zapchane pastą polerską są nieefektywne w polerowaniu, więc powinieneś regularnie zmieniać lub czyścić pad polerski. Jak często należy to robić? Jakie są metody czyszczenia padów? Przedstawimy najpopularniejsze rozwiązania.

Jak często zmieniać pady polerskie w trakcie pracy?

Jedną z metod na zwiększenie skuteczności polerowania jest wymiana padów polerskich co 1-2 elementy. Ten sposób pracy wymaga większego zapasu padów polerskich, jednak w zamian otrzymujemy szereg korzyści  oprócz szybkiego wycinania rys, jest to przede wszystkim wygoda pracy. Nie musimy odrywać się od polerowania, aby wyczyścić gąbkę, dzięki czemu cały proces przebiega szybciej.

Jeśli w padzie polerskim zgromadziło się więcej pasty, odkładamy go do wyczyszczenia i sięgamy po kolejny.  W ten sposób pady mniej się nagrzewają, a materiał może „odpocząć”, co zwiększa jego żywotność. Po skończonej pracy wszystkie pady czyścimy za pomocą wody i lekkiego stężenia APC, a następnie zostawiamy do wyschnięcia. Można to zrobić ręcznie, pod bieżącą wodą albo skorzystać z pralki.

Czyszczenie padów polerskich

Innym sposobem na zachowanie czystości padów podczas pracy jest czyszczenie ich w trakcie. W jaki sposób możemy to zrobić? Istnieją trzy najpopularniejsze metody – sprężone powietrze, szczoteczka lub pad washer. Czy każda z tych metod jest równie dobra? Niekoniecznie.

Czyszczenie padów sprężonym powietrzem jest metodą dość powszechnie stosowaną, jednak nie powinniśmy z niej korzystać z przypadku padów gąbkowych. Zbyt silny strumień powietrza może uszkodzić strukturę pianki i przyczynić się do przyśpieszonego zużycia. Nie ma większych przeciwwskazań, aby metodę tę stosować dla futer i padów mikrofibrowych. Jednak istnieje jedna istotna wada tego rozwiązania – duża ilość pyłu, który wpływa na komfort i czystość pracy.

Jeśli chodzi o czyszczenie za pomocą szczoteczki – nie jest zbyt efektywne, bo pozbywamy się zanieczyszczeń bardzo powierzchownie i również może niszczyć strukturę gąbki. Dlatego zalecaną metodą na czyszczenie padów polerskich w trakcie pracy jest użycie pad washera. To specjalne urządzenie, dzięki któremu możemy wyczyścić pada za pomocą wody i osuszyć go. Tak przygotowanym padem można spokojnie przystąpić do dalszej pracy.

Kiedy należy wymienić pady polerskie?

W jakiej sytuacji pady polerskie nie nadają się do użytku? Na pewno jedną z takich sytuacji będzie rozklejenie pada pomiędzy rzepem a gąbką. Niektóre gąbki po przerobieniu wielu elementów zaczynają tracić swoją strukturę i rozsypywać się w trakcie pracy. W takim wypadku również wskazana jest wymiana pada polerskiego.

Dobrej jakość pady polerskie, np. ZviZZer, mogą wypolerować wiele samochodów, jeśli odpowiednio o nie zadbamy w tracie pracy. Używanie jednego pada polerskiego do wypolerowania całego samochodu, nie jest najefektywniejszą metodą pracy i z pewnością przyczyni się do szybszego zużycia produktu. Wybierając cały zestaw padów w różnych twardościach, możemy dopasować odpowiednią gąbkę do stopnia zniszczenia lakieru, warto jednak zaopatrzyć się w kilka sztuk jednego koloru.