Pady polerskie to podstawowe akcesorium przeznaczone do polerowania lakieru. Możemy wyróżnić różne typy padów polerskich. Jednak niezależnie od rodzaju, aby osiągnąć wysoką jakość polerowania, należy o te akcesoria odpowiednio dbać. Dzięki temu praca będzie bardziej skuteczna, czystsza i przyjemniejsza.
Dlaczego należy zmieniać pad polerski?
Czy jednym padem można wypolerować cały samochód? Wiele przypadków udowodniło, że jest to możliwe, ale na pewno nie jest to optymalny sposób. W trakcie pracy pady polerskie zapychają się pastą, przez co tracą część swoich właściwości tnących. Taki zanieczyszczony pad szybciej się nagrzewa, co skraca jego żywotność i wpływa na łatwość uszkodzenia go.
Pady zapchane pastą polerską są nieefektywne w polerowaniu, więc powinieneś regularnie zmieniać lub czyścić pad polerski. Jak często należy to robić? Jakie są metody czyszczenia padów? Przedstawimy najpopularniejsze rozwiązania.
Jak często zmieniać pady polerskie w trakcie pracy?
Jedną z metod na zwiększenie skuteczności polerowania jest wymiana padów polerskich co 1-2 elementy. Ten sposób pracy wymaga większego zapasu padów polerskich, jednak w zamian otrzymujemy szereg korzyści – oprócz szybkiego wycinania rys, jest to przede wszystkim wygoda pracy. Nie musimy odrywać się od polerowania, aby wyczyścić gąbkę, dzięki czemu cały proces przebiega szybciej.
Jeśli w padzie polerskim zgromadziło się więcej pasty, odkładamy go do wyczyszczenia i sięgamy po kolejny. W ten sposób pady mniej się nagrzewają, a materiał może „odpocząć”, co zwiększa jego żywotność. Po skończonej pracy wszystkie pady czyścimy za pomocą wody i lekkiego stężenia APC, a następnie zostawiamy do wyschnięcia. Można to zrobić ręcznie, pod bieżącą wodą albo skorzystać z pralki.
Czyszczenie padów polerskich
Innym sposobem na zachowanie czystości padów podczas pracy jest czyszczenie ich w trakcie. W jaki sposób możemy to zrobić? Istnieją trzy najpopularniejsze metody – sprężone powietrze, szczoteczka lub pad washer. Czy każda z tych metod jest równie dobra? Niekoniecznie.
Czyszczenie padów sprężonym powietrzem jest metodą dość powszechnie stosowaną, jednak nie powinniśmy z niej korzystać z przypadku padów gąbkowych. Zbyt silny strumień powietrza może uszkodzić strukturę pianki i przyczynić się do przyśpieszonego zużycia. Nie ma większych przeciwwskazań, aby metodę tę stosować dla futer i padów mikrofibrowych. Jednak istnieje jedna istotna wada tego rozwiązania – duża ilość pyłu, który wpływa na komfort i czystość pracy.
Jeśli chodzi o czyszczenie za pomocą szczoteczki – nie jest zbyt efektywne, bo pozbywamy się zanieczyszczeń bardzo powierzchownie i również może niszczyć strukturę gąbki. Dlatego zalecaną metodą na czyszczenie padów polerskich w trakcie pracy jest użycie pad washera. To specjalne urządzenie, dzięki któremu możemy wyczyścić pada za pomocą wody i osuszyć go. Tak przygotowanym padem można spokojnie przystąpić do dalszej pracy.
Kiedy należy wymienić pady polerskie?
W jakiej sytuacji pady polerskie nie nadają się do użytku? Na pewno jedną z takich sytuacji będzie rozklejenie pada pomiędzy rzepem a gąbką. Niektóre gąbki po przerobieniu wielu elementów zaczynają tracić swoją strukturę i rozsypywać się w trakcie pracy. W takim wypadku również wskazana jest wymiana pada polerskiego.
Dobrej jakość pady polerskie, np. ZviZZer, mogą wypolerować wiele samochodów, jeśli odpowiednio o nie zadbamy w tracie pracy. Używanie jednego pada polerskiego do wypolerowania całego samochodu, nie jest najefektywniejszą metodą pracy i z pewnością przyczyni się do szybszego zużycia produktu. Wybierając cały zestaw padów w różnych twardościach, możemy dopasować odpowiednią gąbkę do stopnia zniszczenia lakieru, warto jednak zaopatrzyć się w kilka sztuk jednego koloru.