Te czynności musisz wykonać ZANIM położysz powłokę ceramiczną na lakier

Te czynności musisz wykonać ZANIM położysz powłokę ceramiczną na lakier

Aplikacja powłoki ceramicznej to zwieńczenie wielogodzinnej pracy nad samochodem. Najpierw staramy się doprowadzić lakier do jak najlepszego stanu, poprzez mycie, oczyszczanie i polerowanie, a następnie utrwalamy ten efekt na dłużej nakładając warstwę ochronną. Chcesz wiedzieć, co powinieneś zrobić zanim położysz powłokę ceramiczną na lakier? Przedstawimy Ci wszystkie kroki, aby aplikacja powłoki zakończyła się sukcesem.

Dlaczego przygotowanie lakieru do aplikacji powłoki jest ważne?

Dlaczego przygotowanie lakieru do aplikacji powłoki zajmuje tyle czasu? Główne powody są dwa. Przede wszystkim, powłoka ceramiczna stale wiąże się z lakierem i aby mogła dobrze chronić potrzebuje idealnie oczyszczonej powierzchni. W ten sposób jej działanie będzie najlepsze, a trwałość najdłuższa.

Drugim powodem są efekty wizualne. Jeśli już aplikujemy zabezpieczenie o tak długiej trwałości jak powłoka ceramiczna, chcemy, aby lakier prezentował się jak najlepiej. Ponowne przeprowadzenie korekty lakieru wiązałoby się z usunięciem powłoki, dlatego doprowadzamy lakier do perfekcyjnego stanu przed. A utrzymanie dobrego stanu karoserii po aplikacji powłoki jest o wiele prostsze, więc dłużej możemy cieszyć się efektami.

Etap pierwszy: oczyszczanie lakieru

Pierwszą czynnością, którą należy przeprowadzić przed nałożeniem powłoki ceramicznej, jest dokładne umycie samochodu i oczyszczenie lakieru. Należy się skupić na wszystkich zakamarkach oraz detalach, i wyczyścić je za pomocą pędzelków. Oprócz mycia za pomocą piany i szamponu, użyjemy kilku preparatów, aby dogłębnie oczyścić lakier z osadów.

Potrzebny nam będzie produkt typu tar and glue remover, aby usunąć zaschniętą smołę oraz klej. A także deironizer do usunięcia zanieczyszczeń metalicznych. Jeśli na karoserii są ślady po owadach, warto zastosować produkt typu bug remover, a w usunięciu zaschniętej żywicy pomogą nam dedykowane środki takiej jak Polytop Baumharzentferner Dwa pierwsze produkty stosujemy nawet w przypadku nowych samochodów!

Etap drugi: usuwanie zarysowań

Drugim niezwykle istotnym etapem jest polerowanie. O ile w oczyszczaniu lakieru cały proces zawsze wygląda tak samo, to w przypadku usuwania zarysowań wiele zależy od stanu lakieru. Nowe samochody najczęściej wymagają tylko delikatnego finiszu za pomocą pasty wykończeniowej i miękkiej gąbki, np. ZviZZer FC2000 i Thermo Black.

Jeśli lakier jest w dość dobrym stanie, możliwe, że uda nam się osiągnąć dobry efekt przy jednoetapowej korekcie używając pasty ZviZZer MC3000 i Thermo Blue. W jednym kroku usuniemy zarysowania i dobrze wykończymy powierzchnię.

Jednak często trafiają się o wiele cięższe przypadki, które wymagają dwuetapowej korekty lakieru, aby wyciąć większość zarysowań oraz wykończyć dobrze powierzchnię. W takich przypadkach często dobór kombinacji polerskiej mocno zależy od rodzaju i stanu lakieru. Mogą przydać się do tego pasty ZviZZer HC4000 i FC2000 oraz pełen przekrój padów ZviZZer Thermo.

W trakcie korekty warto odłuszczać lakier za pomocą dedykowanych preparatów (np. FIREBALL REBORN), aby ocenić faktyczny stan lakieru. Tak naprawdę wcale nie powinniśmy się najbardziej skupiać na tych najgłębszych zarysowaniach. Czasami warto pozostawić pojedyncze głębokie rysy, których usunięcie wymagałoby dużej ingerencji w grubość lakieru. A skupić się przede wszystkim na perfekcyjnym wykończeniu lakieru, które w dużej mierze odpowiada za efekt finalny.

Etap trzeci: odtłuszczanie powierzchni i inspekcja

Po zakończeniu polerowania pozostaje nam dokładnie odtłuścić całą powierzchnię lakieru. Polecamy do tego celu dedykowane produkty, np. FIREBALL REBORN, które są skuteczne i bezpieczne dla delikatnych powierzchni. Ostatnim etapem będzie dokładna inspekcja lakieru i sprawdzenie, czy wszystko jest tak, jakbyśmy chcieli. Czy lakier jest dobrze wyprowadzony i nie ma hologramów? Czy nigdzie w szczelinach nie pozostały resztki pasty polerskiej? To bardzo istotne detale, które będą odpowiadać za efekt końcowy.

Etap czwarty: otoczenie

Ostatnim z etapów jest przygotowanie stanowiska pracy, pomieszczenie musi być czyste. Powinniśmy sprawdzić, jakie są optymalne warunki aplikacji powłoki, którą chcemy nałożyć (temperatura oraz wilgotność) oraz jak przebiega proces aplikacji (różni się pomiędzy produktami). Samochód zostawiamy w garażu na przynajmniej 12, a najlepiej 24h. Przez pierwsze godziny po aplikacji powłoka łączy się z powierzchnią i utwardza, nie powinna mieć kontaktu z wodą i innymi czynnikami zewnętrznymi.

 

Dopiero to przeprowadzeniu tych wszystkich zabiegów, możesz zaaplikować powłokę na lakier samochodu. Jeśli chcesz osiągnąć najlepsze efekty, nie pomijaj żadnego z tych etapów. Nakładanie powłoki to prawdziwe zwieńczenie prac nad samochodem. A efekt końcowy na pewno wynagrodzi Ci włożony trud.