Postanowiliśmy zadać im 10 pytań, które przybliżą Wam początki marki, momenty przełomowe w ich rozwoju, wyzwania oraz wartości, jakimi się kierują. To kawałek historii polskiego detailingu! Zapraszamy do lektury!
1. Dawno, dawno temu, zanim era detailingowa na dobre rozpoczęła się w Polsce, na pólkach sklepowych nie było ani jednego produktu ADBL, trudno wyobrazić sobie te czasy. Kto wpadł na pomysł produkcji własnej chemii i co znaczą magiczne litery ADBL?
Pomysł na stworzenie naszej marki zrodził się z połączenia kilku istotnych elementów. Kamieniem węgielnym była z pewnością nasza pasja do motoryzacji. To ona napędzała nas do ciągłego poszukiwania i rozwoju. Drugim, równie ważnym czynnikiem był dogłębny research rynku. Uważne obserwowanie branży pozwoliło nam dostrzec jej ogromny potencjał i luki, które moglibyśmy wypełnić. Kluczowym aspektem była również konkretna i jasna wizja tego, co chcemy zaoferować detailingowi, który w tamtym czasie uznawaliśmy jeszcze za niszowy, ale obfitujący w możliwości. Rynek detailingu w Polsce wówczas raczkował, więc czekała nas długa droga edukowania przebijania się do świadomości masowego klienta.
2. Czy zakładając markę 10 lat temu marzyliście, że rozwinie się w tym kierunku jak wygląda obecnie?
Tworząc ADBL, marzyliśmy o stworzeniu marki rozpoznawalnej na całym świecie, która będzie synonimem jakości i radości czerpanej z pielęgnacji samochodów. Patrząc wstecz, myślę, że można powiedzieć, że nasze marzenia się spełniają, jednak zawsze pozostajemy głodni wyzwań i nie planujemy się zatrzymywać. Od pierwszego dnia chcieliśmy stworzyć Polską markę o zasięgu globalnym rywalizującą z największymi graczami z branży.
3. Jakie były największe wyzwania, z którymi marka ADBL musiała się zmierzyć na przestrzeni ostatniej dekady?
Myślę, że mimo szeregu wyzwań, jakie przez te 10 lat stało przed nami, jednym z największych była konieczność przekonania klientów do naszej marki i produktów w początkowej fazie działalności. Musieliśmy udowodnić, że polskie produkty mogą konkurować z zagranicznymi pod względem jakości i innowacyjności. Na przestrzeni 10 lat firma przetrwała wiele kryzysowych momentów. Na początku była to mozolna praca handlowa z jednym produktem. Trwało to miesiącami bez konkretnych efektów, ale w pewnym momencie to sklepy i studia zaczęły dzwonić, z zapytaniem jak mogą kupić naszego Vampire. W kolejnych latach głównymi wyzwaniami były przede wszystkim kwestie związane ze zrównoważonym zarządzaniem w okolicznościach dość dynamicznego rozwoju.
Moment, w którym znajdujemy się obecnie, też jest pełnym wyzwań. Ciągle rośniemy wewnątrz i na zewnątrz, co wymaga od nas wielu trudnych i czasem ryzykownych decyzji. Na pewno Janek, Kuba i Przemek sprzed 10 lat, to nie są Ci sami ludzie. Charakterów może specjalnie nie zmieniliśmy, ale na pewno jesteśmy dojrzalsi w biznesie, w pracy i w życiu.
4. Czy istnieją jakieś konkretne momenty lub produkty, które okazały się przełomowe dla rozwoju marki ADBL?
Na przestrzeni lat mieliśmy takich wiele. Natomiast jeśli miałbym wskazać te najważniejsze, to z produktów byłby to na pewno nasz pierwszy produkt, czyli ADBL Vampire i jeden z naszych bestsellerów, czyli ADBL Synthetic Spray Wax, znany jako SSW. Te dwie pozycje z naszego portfolio szybko zyskały uznanie wśród użytkowników i znacząco wpłynęły na postrzeganie marki ADBL jako lidera w innowacyjnych rozwiązaniach w detailingu.
W przypadku najważniejszych momentów, to z pewnością był to moment gdy po pozytywnym przyjęciu przez rynek naszego pierwszego produktu zaprezentowaliśmy szerszą gamę produktów pod marką ADBL, która w bardzo szybkim tempie zaczęła zdobywać popularność wśród klientów i tym samym rozpoczęliśmy budowanie naszej pozycji.
5. W ostatnim czasie zmieniliście slogan marki z "RECIPE FOR OVERTAKING" na "OVERTAKING FORMULA". Możecie nam przybliżyć co kryje się za tym hasłem?
Zmiana sloganu na "OVERTAKING FORMULA" odzwierciedla naszą ewolucję, dojrzałość i siłę marki, ale także ciągłą chęć rozwoju, pokonywania tego co zdaje się niemożliwe i stawania się coraz lepszą wersją siebie.
6. Jakie są kluczowe wartości, które kierują działalnością ADBL, i jak są one odzwierciedlone w oferowanych produktach?
Przy tym pytaniu zatrzymam się nieco dłużej, bo jest ono istotne nie tylko z punktu prowadzenia biznesu, ale również klientów. W prowadzeniu firmą kierujemy się wieloma wartościami, jednak jeśli mam wymienić tylko kluczowe, będą to na pewno zaufanie, szacunek i rozwój. Te wartości są nieodłączną częścią naszej kultury i staramy się, aby miały odzwierciedlenie w każdym aspekcie naszej działalności.
Szacunek widzimy w naszym dążeniu do tego, aby nasze produkty były efektywne i dorównywały tym droższym, jednocześnie pozostając cenowo optymalne. Wierzymy, że każdy klient zasługuje na produkty, które nie tylko spełniają, ale przekraczają ich oczekiwania, są po prostu uczciwe i zapewniają doskonały stosunek jakości do ceny. Szacunek objawia się zarówno do wewnątrz firmy (do ludzi w niej pracujących do siebie nawzajem) oraz na zewnątrz (do naszych fanów, Klientów b2b i b2c).
Rozwój dla nas oznacza ciągłe doskonalenie i wprowadzanie rozwiązań, które prowadzą do tworzenia produktów niezawodnych i efektywnych. Każdy nasz nowy produkt to odpowiedź na konkretne potrzeby i wyzwania rynkowe. Rozwój to dla nas odwaga, żeby podejmować ryzyko biznesowe. Rozwój to też podróż każdego z właścicieli oraz pracowników, by codziennie stawać się o 1% lepszym co w konsekwencji daje nam przewagę nad resztą rynku. Rozwój to nasze drugie imię.
Zaufanie budujemy poprzez wysoką jakość naszych produktów. Od samego początku istnienia firmy słuchamy opinii i sugestii naszych klientów, co pozwala nam tworzyć produkty, które są łatwe w użyciu, bezpieczne i przyjemne w użytkowaniu. W życiu także kierujemy się zaufaniem, do ludzi, do kontrahentów, do Świata. Staramy się tworzyć środowisko, w którym współpracownicy ufają nam, jak i swoim kolegom w firmie, a klienci ufają, że jeżeli coś wychodzi od ADBL, to jest dobre.
Zależy nam na tym, aby każdy produkt ADBL inspirował do działania i przynosił radość z pielęgnacji aut. Czujemy, że tak właśnie jest, co dowodzi, że wartości, które wyznajemy, są żywą filozofią i znajdują realne odzwierciedlenie w tym, co robimy.
7. Jakie znaczenie dla ADBL ma fakt bycia polską marką w branży kosmetyków samochodowych na arenie międzynarodowej?
8. Jakie trendy w branży kosmetyków samochodowych mają największy wpływ na strategię produktową ADBL?
Obserwujemy rynek, jednak pogoń za trendami zostawimy innym markom. Jesteśmy wierni sobie, naszym ideałom, naszym klientom. Naszym trendem jest ciągłe doskonalenie, ulepszanie, znajdowanie rozwiązań, które pokochają użytkownicy, ale zanim to zrobią, my sami musimy to poczuć, dopracować, przetestować. Mogę powiedzieć, że jak na markę, która mocno stawia na rozwój i innowacje, w aspekcie strategii pozostajemy tradycjonalistami. Od początku szliśmy własną ścieżką, nie oglądając się na innych. Obecnie mamy zaplanowane najbliższe 5 lat do przodu, a nasza wizja sięga jeszcze dalej w przyszłość. Mamy nadzieję, że jeszcze niejednokrotnie Was zaskoczymy a może i nawet sami stworzymy kolejny.
9. W jaki sposób ADBL angażuje się w społeczność detailingową i wspiera pasjonatów pielęgnacji samochodów?
ADBL od samego początku stawiało na edukacje odbiorców, którzy nie znali detailingu oraz wsparcie społeczności detailingowej. Nasze pierwsze produkty powstawały z pomocą legendarnego forum kosmetykaaut.pl, którego użytkownicy mieli nawet wpływ na rozwój marki.
W przypadku pasjonatów towarzyszymy im na dużych eventach i kameralnych zlotach, choć nie zawsze jesteśmy w stanie pojawić się na nich osobiście. Stworzyliśmy również społeczność ADBL Family, zrzeszającą entuzjastów motoryzacji, których projekty regularnie zdobywają uznanie i nagrody – dla przykładu trzy lata z rzędu auto TOP 1 na międzynarodowym evencie Ultrace. To między innymi ich pasja i sukcesy inspirują nas do dalszego rozwoju i budowania silnej marki.
Być jeszcze dalej, jeszcze wyżej i jechać jeszcze szybciej. Nowe rynki, nowe produkty i jeszcze więcej frajdy z tego, co budujemy. Dopiero się rozkręcamy!