Marki ADBL chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Najpopularniejsza polska marka kosmetyków samochodowych rozwija się w takim tempie, że ciężko nadążyć za ich wszystkimi nowościami. Dzisiaj jednak wrócimy się trochę do początków. W jaki sposób zaczynali? Czy ich pierwsze produkty wzbudzały zainteresowanie użytkowników? Zapraszamy do lektury wywiadu!
Jak długo działacie na rynku i skąd pomysł na markę?
W 2013 roku Janek i Kuba, młodzi i ambitni przedsiębiorcy, założyli sklep internetowy autodbalnia.pl, oferujący produkty związane z motoryzacją. Dostrzegając rosnący w siłę rynek detailingowy, postanowili stworzyć własną markę, która odpowie na potrzeby tej – jeszcze niszowej w Polsce - branży. Do tego zadania potrzebowali do swojego zespołu praktyka, najlepiej cenionego, z wiedzą i doświadczeniem. Tak właśnie w 2014 roku dołączył do nich Przemek – zwany Chemikiem.
Wszyscy trzej postanowili razem wyruszyć w biznesową podróż i już po roku intensywnej pracy, stworzyli i zaprezentowali swój pierwszy produkt - ADBL Vampire. Ten krwawy produkt prawie od razu stał się hitem na rynku. Cieszył się tak dużym zainteresowaniem, że realizacja zamówień z zapleczem jakim dysponowali była nie lada wyzwaniem. Ich rozlewnia miała powierzchnię zaledwie 2 m2 i była wyposażona wyłącznie w 60 litrowe mieszadło. Nie mieli nawet maszyny do etykietowania, ani podstawowego narzędzia jakim jest mieszalnik. Mimo trudów, nie doświadczyli zwątpienia, nie poddali się i z tylko sobie znaną zawziętością zakasali rękawy i pracowali jeszcze ciężej aby już 2015 roku zaprezentować już nie 1, a 6 produktów.
Nowości w odmienionej szacie graficznej zaprezentowali na pamiętnym dla nich zlocie BMW w Toruniu. Wyposażeni w zapał, entuzjazm i nastawieni na duże zainteresowanie odbiorców, sprzedali 2 szampony... Raczej nikt nie nazwałby tego wyniku sukcesem, ani dobrą wróżbą na przyszłość, ale nie oni. Oni zawzięli się jeszcze bardziej, pracowali ciężej, cały czas zastanawiali się co mogą zrobić lepiej, jak mają przekonać rynek do swoich produktów. Znali ich wartość, wiedzieli, że są bezkonkurencyjne i po miesiącach intensywnych działań dokonali tego, co dla wielu mogłoby się wydawać na tamten moment niemożliwe — firma zaczęła się dynamicznie rozwijać, a jej asortyment produktów został rozszerzony o kolejne, innowacyjne kosmetyki do pielęgnacji aut.
Dziś firma ADBL zatrudnia prawie 50 osób, oferuje szeroką gamę produktów obejmujących chemię, akcesoria oraz maszyny polerskie. Jest obecna w 30 krajach na całym świecie, posiada kilka lokalizacji w Warszawie i okolicach, o łącznej powierzchni około 5400 m2. Wciąż się rozwija i buduje nową siedzibę, która już teraz okazuje się za mała. Mimo rozmaitych przeciwności firma ADBL osiągnęła sukces, dzięki odwadze, konsekwencji w dążeniu do celu i środowisku wzajemnego szacunku.
Dla kogo skierowane są Wasze produkty?
Rozwiązania ADBL są skierowane do sektora motoryzacyjnego, zarówno dla wykwalifikowanych studiów detalingowych, jak i hobbystów, którzy pragną profesjonalnie zadbać o swoje samochody.
W ofercie znajduje się szeroka gama produktów ready tu use i koncentratów, projektowanych tak, aby przewyższać standardy rynkowe i zapewnić użytkownikom kompleksową pielęgnację i ochronę, od wnętrza po karoserię.
ADBL jest jedną z nielicznych firm w branży, która w pełni realizuje proces produkcyjny - od pomysłu do realizacji. Proces ten obejmuje dobór surowców, tworzenie formulacji, wieloetapowe testy i produkcję. Dzięki temu produkty ADBL są starannie opracowane, zapewniają doskonałe efekty i są w stanie spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów.
Jaki był Wasz pierwszy produkt bądź seria produktów?
Pierwszym produktem był powstały w 2014 roku ADBL Vampire. Po bardzo pozytywnym przyjęciu przez branżę, wiosną 2015 roku powstało 7 nowych produktów, które zapoczątkowały przygodę podboju polskiego rynku detailingu. Pod koniec roku 2015 w ofercie handlowej dostępnych było już 12 produktów.
Z których produktów najbardziej jesteście dumni i które najmocniej polecacie?
Jako marka ADBL, jesteśmy dumni z każdego naszego produktu, ponieważ każdy z nich jest wynikiem długiej i ciężkiej pracy. Za każdym z nich stoi wsłuchiwanie się w potrzeby rynku, setki pomysłów, długie godziny testów, praca koncepcyjna oraz oczywiście produkcja. Każdy produkt jest dla nas niezwykle ważny, ponieważ reprezentuje naszą filozofię oraz pasję do tworzenia najlepszych środków do pielęgnacji samochodów.
Co oczywiste, szczególnym sentymentem darzymy - ADBL Vampire i te produkty, które cieszą się szczególną popularnością wśród naszych odbiorców, jak ADBL Synthetic Spray Wax, ADBL Hybrid Glass czy APC.
Zdradzicie nam, czy planujecie w najbliższym czasie jakieś ciekawe nowości?
W ostatnim czasie ADBL wydał na rynek aż 6 nowych produktów chemicznych, kilka akcesoriów oraz zestawy do czyszczenia i pielęgnacji kół. Prace nad rozwojem oferty wciąż trwają i nie zamierzamy się zatrzymywać, więc bądźcie czujni! Możemy jedynie zdradzić, że w tym roku jeszcze Was zaskoczymy.